zondag 15 mei 2011

Inspirerende gevleugelden

Eind 2009 besloot ik een engel te schilderen. Ik had een prachtig kleine schets en begon met goede moed te werken. Al snel stuitte ik op een ‘probleem’: hoe moesten de vleugels er uit komen te zien? In de eerste instantie wilde ik de vleugels gedetailleerd; elk veertje moest geschilderd worden. Daarna probeerde ik de vleugels abstract en ruw weer te geven. Maar geen van beiden technieken vond ik passend. Op zo’n moment zoek ik overal naar mogelijkheden, om ze daarna weer allemaal weg te schrappen en het toch op mijn eigen manier uit te voeren.

Bij deze een overzicht gevleugelden van collega-kunstenaars die te mooi zijn om voor mezelf te houden.
Karol Bak
Polar wings - Michael Parkes
Shaman Eagle Woman 02 - Susan Seddon Boulet
James C Christensen
Le Long sommeil - David de Graef
The laughing angel in the attic - Hélène Terlien

De sprong in het duister - Eddy Stevens
Getekend - Caroline westerhout
Artur Braginsky
Song of the angels - William-Adolphe Bouguereau
Fallen angel II - Luis Royo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten