donderdag 16 augustus 2012

Oud wordt nieuw.

Mijn allereerste schilderij ‘Dyers eve’, uit de reeks kale naakten, vond ik niet meer passen bij de rest van mijn oeuvre. Vandaar dat ik het doek heb aangepast door het te verkleinen.

Het schilderij oogt weer als nieuw. Dat was me nooit gelukt zonder de hulp van een goede restaurator. Vandaar mijn complimenten voor restaurator Famke van Beers uit Schiedam die het doek weer heeft opgespannen en de vernislaag heeft vernieuwd.


Dyers eve - Bianca van Baast
Ik heb al eerder met Van Beers samengewerkt en sta versteld van haar kennis, passie en geduld.
Ze werd opgeleidt in Antwerpen waar men nog ambachtelijke te werk gaat. Niet gek dus dat vele schilderijen die zij restaureert later op grote beurzen, zoals de PAN in Amsterdam en de TEFAF in Maastricht, worden getoond.


Voor iedereen die ooit een restaurator nodig heeft:
Famke van Beers
Aleidastraat 77
3117 DB, Schiedam
010-426 42 06
http://goo.gl/ohTrM




Zie voor meer info over Dyers Eve http://biancavanbaast.exto.nl/kunstwerk/33291_Dyers+eve.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten